سازندگان یوتیوب اکنون می توانند ویدیو های شان را دوبله کنند

نوشته از: Kalhan Rosenblatt ترجمه؛ادریس اسلام خیل

یوتیوب روز پنجشنبه ۲۴ فبروری ویژگی جدیدی را برای سازندگان ارائه کرد تا مردم بتوانند محتوای خود را به زبان های دیگر دوبله کنند و به بینندگان در سراسر جهان اجازه می دهد محتوای بیشتری مصرف کنند.

ویژگی صوتی چند زبانه قبلاً توسط Mr Beastآزمایش شده است.

مدیر محصول یوتیوب ریتز(کمپبل) در پست وبلاگی خود روز پنجشنبه چنین نوشت: «از آنجایی که محتوای او بسیار گسترده است، در سال گذشته از آقای بیست و گروه کوچکی از سازندگان خواسته‌ایم تا به تیم ما کمک کنند تا ویژگی جدیدی را آزمایش کنند که به سازندگان اجازه می‌دهد صدای چند زبانه را به ویدیوهای خود اضافه کنند.»

کمپبل نوشت: آقای بیست، قبلاً برخی از محبوب ترین ویدیوهای خود را به ۱۱ زبان دوبله کرده است و امیدوار است بینندگان بین المللی بیشتری را از طریق این ویژگی به کانال اصلی خود بیاورد.

آقای بیست در مصاحبه‌ای با رابط سازنده یوتیوب، رنه ریچی، گفت که توانایی دوبله ویدیوها – به جای ایجاد کانال‌های مجزای متعددی که صرفاً برای ارائه محتوای او به زبان‌های دیگر وجود دارد – گردش کار او را ساده‌تر می‌کند.

آقای بیست گفت: «داشتن تعداد زیادی کانال مختلف،کار دشوار و سخت است، این بسیار ساده تر است که همه آن را در یک مکان مرکزی داشته باشید.”

آقای بیست گفت 《این ویژگی جدید فقط به سازندگان محتوا کمک نمی کند تا گردش کار خود را ساده کنند، بلکه به بینندگان و دنبال کنندگان در سراسر جهان کمک می کند محتوای مورد نظر خود را در یک مکان پیدا کنند.》

او گفت: “چه در مکزیک باشید، چه در برزیل، چه در هند – همه دوبله ها در یک مکان، در یک ویدئو هستند. بنابراین درک آن برای مردم بسیار ساده تر است.”

در ابتدا، این ویژگی فقط در میان تعداد معدودی از سازندگان، مانند آقای بیست آزمایش شد. در پست وبلاگ کمپبل آمده است که یوتیوب اکنون دسترسی به این ویژگی را برای «هزاران سازنده دیگر» گسترش خواهد داده شد .

در این پست افزوده شد که یوتیوب “در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ ویدئو چند زبانه را دیده است که به بیش از ۴۰ زبان آپلود شده اند.”

YouTube گزارش داد که در آزمایش ویژگی‌های زبان جدید، سازندگان دریافتند که ۱۵ درصد از زمان تماشای ویدیوهایی که دوبله‌های چند زبانه را ارائه می‌دهند، از بازدیدهایی است که به زبان اصلی ویدیو نیستند.

یوتیوب گزارش داد که در ژانویه، بینندگان به طور متوسط ​​بیش از ۲ میلیون ساعت ویدئوی دوبله شده در روز را تماشا کردند.

بینندگانی که می‌خواهند ویدیوها را به زبان‌های مختلف تماشا کنند، می‌توانند با کلیک کردن روی تنظیمات صدا و انتخاب زبان مورد نظر خود، به این ویژگی دسترسی داشته باشند