وزارت شهرسازی و مسکن اعلام کرده است که روند مرحله دوم توزیع نمرههای رهایشی برای مهاجران عودتکننده در ولایت بامیان بهگونه رسمی آغاز شده است.
بر بنیاد معلومات این وزارت، در چارچوب این برنامه، برای مهاجرانی که از ایران و پاکستان به کشور بازگشتهاند، در ساحه اژدر مرکز بامیان زمینهای مسکونی اختصاص داده میشود.
به گفته مسئولان، برای ایجاد یک شهرک معیاری و قابل زیست، ساخت تأسیسات اساسی از جمله مسجد، مکتب، مرکز صحی، پارک تفریحی و دیگر امکانات ضروری نیز در نظر گرفته شده است.
وزارت شهرسازی افزوده است که روند اسکان دایمی و توزیع زمین برای هزاران خانواده بازگشته در بخشهای مختلف این ولایت بهصورت منظم ادامه دارد.
مسئولان هدف از اجرای این برنامه را فراهمسازی زمینه اسکان پایدار، کاهش مشکلات مسکن و ایجاد شهرکهای منظم برای مهاجران عنوان کردهاند.
همچنان تأکید شده است که در ماههای اخیر، روند ساخت شهرکها، توزیع زمین و ارائه خدمات اولیه به مهاجران در برخی ولایتها شتاب بیشتری گرفته است.
خبرگزاری شهروند

