حمله پهپادی اوکراین به یگ پایگاه نظامی در روسیه

اوکراین از یک حمله پهپادی به مسکو پایتخت روسیه خبر داد و گفته است در این حمله پایگاه نظامی روسیه را در جنوب مسکو را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر هم روسیه در حال پیش روی در شرق اوکراین است و مقامات این کشور از شهروندان”پوکروسک” خواسته است تا منطقه را تخلیه کنند.

آندری بوخاروف، فرماندار روستوف طی پستی در کانال تلگرامش اعلام کرد که حمله پهپادی خنثی شده، با این حال این حمله به آتش‌سوزی در تاسیسات وزارت دفاع در ۳۰۰ کیلومتری مرز اوکراین منجر شده است.

مقامات روسیه از اعلام ماهیت این تاسیسات خودداری کردند، اما بنابر بررسی‌های ان‌بی‌سی، این حمله به انبار تسلیحات پایگاه هوایی «مارینوسکا» صورت گرفته است.

در تحولی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه اوکراین را به حمله شبانه به نیروگاه هسته‌ای «کورسک» متهم کرد.

این نیروگاه در ۵۰ کیلومتری منطقه‌ای قرار دارد که اوکراین حملات اخیر خود در داخل قلمروی روسیه را انجام داده است.

ولادیمیر پوتین گفت: «دشمن تلاش کرده است که شبانه به این نیروگاه اتمی حمله کند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از این امر مطلع کرده‌ایم.»

به گزارش خبرگزاری فراسنه، الکسی سمیرنوف به ولادیمیر پوتین اطلاع داده است که این تاسیسات در حال حاضر به صورت معمول کار می‌کند.

زلنسکی رییس جمهور اوکراین گفته است حدود دو هفته است که نیروهای این کشور وارد خاک روسیه شده است.

گفتنی است در اتفاقات عجیب از جنگ روسیه و اکراین پیشروی سربازان اوکراینی به خاک روسیه است که با واکنش های جهانی روبرو شده است.