یوناما: گروه داعش از آغاز سال میلادی تاکنون ۳۶ فرد ملکی را کشته و ۱۱۸ تن دیگر را زخمی کرده است

یوناما یا دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می گوید از آغاز سال جدید میلادی تا کنون گروه داعش ۳۶ فرد ملکی را کشته و ۱۱۸ تن دیگر را زخمی کرده است.

این دفتر روز پنج شنبه،۱۳ ثور با نشر گزارشی نوشته است که گروه داعش بیشترین حملات را در این مدت علیه شیعیان و هزاره ها در افغانستان انجام دادند.

دراین گزارش آمده که از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل دست‌کم ۷۹ کشته و مجروح برجای گذاشته‌اند که بیش‌تر این تعداد را غیرنظامیان تشکیل می‌‌دهد.

یوناما اضافه کرد که به تاریخ ۶ جنوری انفجار ماین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه‌ی دشت‌برچی کابل منجر به جان‌باختن پنج غیرنظامی شده و ۲۰ تن دیگر را مجروح ساخت.

هم‌چنان در ۹ جنوری در نتیجه‌ی انفجار ماین جاسازی‌شده بر کارمندان زندان های افغانستان در منطقه «الوخیل» کابل، سه تن کشته شده و ۱۳ تن دیگر مجروح شدند.

براساس گزارش یوناما حمله بر افراد ملکی به تاریخ ۱۱جنوری در منطقه دشت برچی که منجر به کشته شدن ۳ فرد ملکی و ۲۱ زخمی برجا گذاشت داعش مسول آن بود.

یافته‌های یوناما می‌رساند که حمله‌ی انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار که به تاریخ ۲۱ مارچ به وقوع پیوست نیز جان ۲۵ تن را گرفت و ۵۰ مجروح برجا گذاشت.

این درحالیست که بر اساس گفته های حکومت سرپرست گروه داعش در افغانستان توان هیچ گونه حمله را ندارد.