احتمال جاگزینی ایتالیا به جای ایران در مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲

رسانه‌های ایتالیا با اشاره به درخواست نماینده دائم جمهوری دومینیکن در سازمان ملل متحد برای حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی قطر، بار دیگر اظهار امیدواری کردند تیم ملی ایتالیا جایگزین ایران شود.
ایتالیا پس از شکست مقابل مقدونیه شمالی در مرحله نیمه نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی اروپا، از راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازماند.
به گزارش سایت «فوتبال ایتالیا»، پائولو زامبولی، تاجر ایتالیایی _ آمریکایی، نماینده دائم جمهوری دومینیکن در سازمان ملل متحد، خواستار حذف ایران و حضور ایتالیا در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

زامبولی در نامه‌ای به جیانی اینفانتینو رئیس فیفا گفت: جیانی عزیز، جهان بار دیگر از شما می‌خواهد که فورا برای حذف ایران از جام جهانی اقدام کنید.
این تاجر ایتالیایی الاصل معتقد است که کشورش در حال حاضر بهترین کشور در رده‌بندی فیفا است که به جام جهانی صعود نکرده است و همین امر باعث می‌شود تیم ملی ایتالیا جایگزین ایران بشود.
زامبولی تاکید کرد: حضور ایتالیا به جای ایران و سپس رویارویی با انگلیس در مرحله گروهی در تکرار فینال جام ملت‌های اروپا “یورو ۲۰۲۰” چیزی است که باعث خوشحالی جهان می‌شود.
تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و ولز هم گروه شد.
پس از آن در‌خواست برای حذف تیم ملی ایران مطرح شد که روسیه چندین پهباد از ایران خریداری کرد و در جنگ ایران نیز از آن استفاده گسترده کرد.