انگلیس و استرالیا،پس از امریکا بازی های المپیک زمستانی چین را تحریم دیپلماتیک کردند

بعد از آمریکا ، استرالیا و انگلیس نیز چین را متهم  به نقض حقوق بشری چین در منطقه سین کیانگ علیه مسلمانان کرد و بازی های المپیک ۲۰۲۲ را   تحریم دیپلماتیک کردند تا چین به سطح جهانی از نقض حقوق بشر هشدار دریافت کند.

در ادامه نقض حقوق بشری در منطقه سین کیانک علیه مسلمانان از سوی دولت چین ، کشور های جهان با تحریم دیپلماتیک بازی های زمستانی بجینگ  پاسخ این نقض حقوق بشری را می دهند .

ایالات متحده آمریکا اولین کشور بود که چین را بخاطر نادیده گرفتن حقوق مسلمان سین کیانگ تحریم دیپلماتیک کرد ، بعد از آمریکا استرالیا و بریتانیا نیز به این تحریم ها پیوستند .

اسکات موریسون ، نحست وزیر استرالیا روز چهار شنبه اعلام کرد دولت استرالیا  همانند آمریکا به این نقض حقوق بشری با تحریم دیپلماتیک بازی های زمستانی پاسخ می دهد .

آقایی موریسون می گوید دولت استرالیا  با وجود تلاش برای گفت و گو  با دولت چین برای این نقض حقوق بشر در این کشور ؛اما چین به سوال های آنها پاسخ نداده ؛ پس هیچ مقام سیاسی دولت استرالیا در این بازی ها اشتراک نخواهند کرد ، با وجود این تحریم ، ورزشکاران استرالیا در این بازی ها اشتراک خواهند کرد .

این در حال است که انگلیس نیز در کنار آمریکا و استرالیا به این نقض حقوق بشری پاسخ داده  و این بازی ها را تحریم دیپلماتیک کرد .

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد هیچ مقام رسمی از این کشور در مراسم المپیک پکن شرکت نخواهد کرد و آن را تحریم دیپلماتیک خواهد کرد

جانسون اظهار داشت که دولتش در خصوص ابراز نگرانی‌های خود نسبت به نقض حقوق بشر در چین تردید نمی‌کند.

وی هم چنان افزود که دولت انگلیس از ورزشکاران انگلیسی  که در این مسابقات اشتراک می کنند  حمایت می کنند .

این در حال است که دولت چین هر گونه نقض حقوق بشری علیه مسلمانان سین کیانگ را رد می کند و می گوید هر گونه شایعات در مورد نقض حقوق بشری در این منطقه ساختگی است.

ساکنان این منطقه به صورت مکمل مسلمان هاست که دولت چین تلاش دارند تا ادغام سازی این منطقه مسلمان نشین را با دیگر قسمت های غیر مسلمان چین آغاز کرده است و هر روز ترفند های جدید جهت محدودیت و ازبین بردن عقاید مذهبی این مناطق می کنند.