رییس فیفا: برگزاری مسابقات جام جهانی دو ساله جلو مهاجرت را خواهد گرفت

مزمل اسلام خیل

ریس فیفا می گوید برگزاری مسابقات جام جهانی دوساله می تواند جلو مهاجرت غیر قانونی را بگیرد و جان انسان ها را نجات دهد.

ایده برگزاری جام جهانی دو ساله توسط جیانی اینفانتینو ، رئیس فیفا ، روز چهار شنبه هفته قبل بیان شد وی می گوید که این جام جهانی دوساله ۴میلیارد و ۴۰۰ میلیون دالر در آمد اضافی برای جهان خواهد داشت .

وی افزود این در آمد اضافی می تواند یک فرصت خوبی را برای کشورهای آفریقایی به وجود آورد و جلو مهاجرت های پر خطر را خواهد گرفت .

رییس فیفا در ادامه گفت که ما باید به آنچه که فوتبال به ارمغان می آورد فکر کنم ؛ ما باید راهی برای بسیج کردن جهان پیدا کنم تا به آفریقایی ها امید بدهیم برای یافتن زندگی بهتر نیاز نیست از راه پرخطر عبور کند و یا هم در دریا غرق شوند .

اینفانتینو بعد علاو کرده جام جهانی دوساله شاید نتواند راه برای بحران مهاجرت باشد ؛ اما ما یاید فرصت بدهیم ، نه از طریق خیریه ، بلکه از طریق شریک کردن جهان ، جام جهانی دو ساله شاید راه حل نباشد ، ما در مورد این که بهترین راه برای فراگیر بودن چیست بحث خواهیم کرد ، تنها در مورد نهی تبعیض حرف نمی زنیم ؛ بلکه عملا در همین جهت دست به کار می شوم .

گفتنی است که جام جهانی هر چهار سال یک بار انجام می شود و مخالفت ها برای طرح برگزاری مسابقات دوساله جام جهانی نیز آغاز گردیده است.