هشدار کابل به امریکا: اگر از تصمیم تان منصرف نشوید پالیسی ما را در مقابل امریکا تغییر خواهیم داد

حکومت کابل در واکنش به اختصاص دادن ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی های افغانستان به قربانیان حمله  یازدهم سپتامبر از سوی امریکا هشدار داد و‌گفته اند گر امریکا از تصمیم اش منصرف نشود کابل پالیسی خود را در قبال امریکا تغییر خواهد داد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان روز دوشنبه ۲۵ دلو در اعلامیه ای گفته است این عمل امریکا تجاوز به حقوق شهروند أفغانستان است.

مجاهد گفته است امریکا در نخست برخلاف تورم های بین المللی پول های أفغانستان را مسدود کرده است و اکنون به صورت خود سرانه می خواهد دارایی های أفغانستان را تصاحب کند.

او افزوده است که تصرف در دارایی مردم افغانستان، با بهانه گرفتن این رویداد، تجاوز و ظلم آشکار دانسته می‌شود که در مغایرت با توافق‌نامه‌ امضا شده بین امریکا و حکومت سرپرست است.

در اعلامیه تصریح گردیده است حمله یازدهم سپتامبر هیچ ربطی به أفغانستان نداشته است ‌ و طالبان گفته اند اگر امریکا در تصمیم اش بازنگری نکند کابل ناگزیر خواهد شد پالیسی اش را‌ در قبال امریکا تغییر دهد .

در حالی این واکنش ها از سوی طالبان ابراز می گردد که جوبایدن از دارایی های افغانستان۳.۵ میلیارد آن را به قربانیان یازدهم سپتامبر اختصاص داده است.