کمیته جهانی المیپک برای وزرشکاران داخل افغانستان ۵۶۰ هزار دالر امریکایی کمک می کند

کمیته جهانی المپیک گفته است برای آن شمار از ورزشکارانی که در افغانستان ماندند و آن کشور را ترک نکردند ۵۶۰ هزار دالر امریکایی کمک می کنند.

این کمیته حالا اعلام کرده که برای زمستان پیش‌رو، به آن شمار از ورزشکارانی که در افغانستان باقی مانده‌اند، ۵۶٠ هزار دالر کمک نقدی می‌کند.

خبرگزاری ای اف پی (AFP) به نقل از توماس باش، رییس کمیته جهانی المپیک نوشته که طالبان ابراز آمادگی کرده‌اند تا در روند انتقال این بسته‌ی کمکی به ورزشکاران افغانستان که هنوز در افغانستان باقی مانده‌اند، کمک کنند.

قرار است این مقدار پول توسط کمیساریای بخش مهاجرت سازمان ملل (UNHCR) به نزدیک به ٢٠٠٠ وزرشکار المپیکی و پارا المپیکی در افغانستان، رسانده شود.

رییس کمیته جهانی المپیک در زمینه‌ی اینکه آیا ورزشکاران بیشتری قرار است از افغانستان خارج شوند یا خیر می‌گوید این کاری است که جریان دارد اما تاکید می‌کند که اینک روند گرفتن ویزای بشردوستانه نسبت به روزهای نخست سقوط افغانستان، بسیار دشوار شده است. هرچند می‌گوید هنوز با شماری از دولت‌ها در گفتگو است و امیدوار است این گفتگوها نتیجه دهد.

رییس کمیته جهانی المپیک همچنان می‌گوید که با رهبری طالبان در قطر در مورد ورزشکاران باقی‌مانده به ویژه ورزشکاران بانو صحبت کرده و تاکید کرده که دسترسی آزاد به ورزش بدون تبعیض جنسیتی، قومی، مذهبی و انواع دیگر تبعیض برای احترام به منشور المپیک بنیادی است.